петък, 16 март 2012 г.

Cake for My Birthday
Рожденният ден на моя мъж мина, но ето че няколко дена след него дойде и моя ред -  и аз бях рожденничка. Рожденните ни дни като деца минаваха с много игри , събиране у дома със съседските деца и съученици, сандвичи, соленки и...торта - шоколадова с маслен крем предимно. Като поотраснахме започнахме да празнуваме по барове и дискотеки, а последните години рожденните ни дни се превърнаха в един семеен празник с най - близките хора. А какво би бил Рожден Ден без торта? Много време  се  чудех каква точно торта да направя и понеже първоначалния замисъл бе за една голяма торта на 2 етажа за двата ни рожденни дни ( понеже моя рожден ден и на мъжът ми ги дели само 5 дни ) покрита с фондан и различни украси...но не се получи и направих 2 отделни торти. И понеже аз обичам млечен крем,а мъжът ми обича шоколад и само ШОКОЛАД... трябваше отново да съобразя тортата с неговите и моите вкусове. И съвсем спонтанно докато бях на пазар ми дойде идеята за торта с бишкоти, кремовете ги измислих в последствие. И както при всички мои торти - и при тази не съм спазвала определена рецепта, а от различни рецепти вземах различни идеи. И ето какво се получи :
Една много лека и сочна торта, а украсата отгоре я взех от торта Естерхази.
Бишкотите за оградката ги напоих до половина в мляко,а бишкотите, които редих в самата торта ги напоих в кафе, използвах сметанов крем, шоколадов мус и млечно - яйчен крем. Стана наистина много вкусна и сочна торта. А тук ще покажа стъпка по стъпка на сглобяването на тортата.

Ред бишкоти потопени в студено кафе и отгоре залети със сметанов крем, ред бишкоти  отгоре шоколадов мус, и накрая ред бишкоти и отгоре млечен крем и за украса разтопен шоколад. Става лесно и бързо, а най - вкусна е като престои една вечер в хладилника. Така ще усвои добре всички съставки и ще се смесят ароматите. А това е и разреза отвътре. 

И накрая ето ме и мен с готовата торта, преди да бъде опостушена :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.